Cinco de Mayo 2017

Hej Tyler Hotel! 
 
Tänkte blogga lite om min vecka för vem fan ska annars göra det. Livet rullar på och känns helt ok. Vanligtvis brukar jag vara pissglad när det blir vår men icke denna gången. Har magin kring knoppbristandet försvunnit??????? eller är det bara för att de e en fruktansvärt kall vår? tror på kombination
 
Hur som. 
 
Vad jag gjort denna veckan:
 
  • Försovit mig tre av fem skoldagar. Ska det var ska det va. 
  • Sett ett stort antal avsnitt av Twin Peaks. Är på upploppet nu och tycker det börjar suga. Man har fått reda på vem som mördade Laura Palmer och nu är det mycket TRAMS bara men applicerar "ska det va ska det va"-andan även här och köttar på. Fast bara om Anna är hemma blir mörkrädd annars.
  • Inte börjar på mitt slutprojekt i skolan.
  • Inte bokat tvättid. 
  • Inte lagat värdiga matlådor. 
  • Ätit mycket gröt.
  • Brutit min "1 cigg om dagen"-princip varje dag. 
  • Varit på Skissernas museum två ggr.
  • Ringt David flera ggr och gett honom karriärsråd.
  • Bokat en resa till Lissabon med Amanda!!! 
 
Här är ett fantaaastiskt ljus och vackraste trädet magnolian på Lunds Konsthall. En ganska trist fotoutställning om viktiga personer typ som jag var och tittade på med Malin, Olivia, Liv och Benjamin.
 
MEDLEY av solnedgångsbilder i Västra Hamnn. 
 
Skitfin byggnad tycker jag stadsbibblan i lund är. dock med lite dryg personal men det hör väl tll när man jobbar på bibliotek. det vet jag då jag praoade på kristnehamns stadsbibliotek 2010. allt man fick prata om var babel och hur man inte ägde en TV. 
 
Huuuuuuuur mysigt är detta rum. Försöker få min stora monstera att få lite fler blad som den vi har nere har fått men ickkke. 
 
Och idag kära vänner hände nåt otroligt. jag behövde inte jobba!!! 
 
Planerade ingenting bara lät fredagen glida fram med mig. :-)  Hamnade hos Ida o Sofia med Malin o Marko. Vi drack tre öl var och åt två påsar chips med dipp. Sen pratade vi skiiitlänge om att Dante gjort (klassiska?) """pranket""" "lägga en torr använd tepåse på Livs dator". Ida och jag var pro pranket men tyckte det var konstigt absolut. Malin och Marko var starkt emot. Detta diskuterades i en halvtimme. Sen pratade vi om:
CSN
Slangord som man aldrig fattade när man var liten men inte vågade fråga vad det betydde och vilka konsekvenser det fått.
Sova kvar vs gå hem från one night stands mitt i natten. Sofia brukar köra hem dem. Jag är den som stannar kvar och sen går på brunch med snubbens house mates nästa dag. 
När Sofia klagade på Idas körning (hon körde i vänster körbana mot mötande trafik) så Ida lackade och skrek "uuuut ur bilen du ska UT" och Sofia fick gå hem. 
Att jag egentligen bara sökt Konstfack för att kunna komma in för att kunna hoppa av. :-))
Jag hade mina finaste tights. 
 
Och poppade popcorn i lägenhetens enda gryta med en plåt som lock. Genialt. 
 
Ska avsluta inlägget med vad jag LÄRT mig denna vecka:
  • Livsmedelsverket rekommenderar att man får äta MAX 100 g champinjoner i MÅNADEN pga cancerframkallade ämnen. Sjuk då jag ätit kanske 400 g denna veckan pga extrapris. Även snaxat på det rått. 
  • Under andra världskriget användes duvor som man lärt upp med betingning för att styra bomber som man släppte från flygplan. Man satte in några stycken i bomben sen var de liksom upplärda att picka på en glasruta mot målet så att bomben styrdes i rätt rikting. 
  • Tinder SUGER. Enda killen man haft något flytande konversation med är Sverigedemokrat.
  • Hjärnan har alltid lättare att minnas ord/siffror i början eller slutet av en lista.
  • I Finland heter man inte "Hasse". Man använder heller inte ordet "glutenintolerans" utan kallar det för det vad det egentligen heter vilket jag glömt bort. 
  • Diego Rivera fick en förmögenhet i förskott av familjen Rockefeller för en målning han aldrig slutförde i Rockefeller Center pga Rivera ville ej måla klart den då han inte fick måla dit Stalin. Ska det va ska det va!
Allmänt | |
Upp