hej!!

Hallå d e Maya?? -> Som jag alltid svarar i telefon av nån anledning? Hänger kvar sen jag gick i mellanstadiet. Men tja!! Kul o bra idé att va tillbaka när 3/4 bor i samma stad igen tkr jag. Dags för list!!


Vilken tv-serie skulle du vilja vara med i?
Gilmore Girls. Inte nödväntigtvis va nån av karaktärerna, men ba va med o hänga. Känns som att det oftast är lagom höstigt där, bra och utvecklande relationer till varandra och framförallt är det aldrig hetsigt. 

Vilken drink ska man bjuda dig på?
Nåt surt gärna. Gillar mojito!

Vad gör du om dagarna egentligen?
Pluggar och jobbar på en skola. Älskar att jobba, gillar inte alls att plugga det jag gör nu/i det sammanhanget, men det är nödvändigt för att kunna läsa nästa år. Ärligt så har jag dock råkat på typ utmattningssyndrom eller liknande nu, så några gånger i veckan sover jag bort merparten av dagen mest. Hoppas det vänder snart.

Vilken kändis är du mest besatt av för tillfället?
Oj, svårare än vanligt att svara på? Räknas Manne Forsberg m familj? *hjärtögon*

Vad grät du över senast?
En liten stund sen när jag såg att Paula Uribe skrev om ett event vid namn "babylunch" + bild på flera mammor och bebisar fälldes en tår. Fäller små tårar flera gånger om dagen när jag blir rörd haha. 

Vad gjorde du för prick ett år sedan?
Bodde i Örebro ett tag igen pga jobberbjudande, var i en etta och på fritids. Var så nöjd med det pga nära alla mina småsystrar, trivdes väldigt på jobbet + gjorde så bra insats där, älskar rutinen 8-4 och var utomhus typ hela dagarna samt hade inget plugg. Kändes lite som att va tonåring igen efter ett tag med själva staden dock, fast att nästan alla vänner dessutom flyttat därifrån. Så då flyttade ju jag också, igen! 

Vilken är din favoritsvordom? 
Fuck fitta eller fan är de som brukar slippa ur mig tror jag, härlig allitteration. Har aldrig svurit särskilt mycket ändå.

Hur var du när du var 15?
Svinjobbig på facebook, men "alla" var väl det 2010. Tror jag var störig att ha i klassrummet rätt ofta, skulle alltid göra min åsikt eller input hörd och särskilt om jag inte höll med haha. Färgade håret i olika färger regelbundet och gillade pärlarmband, Håkan+Broder Daniel och min nikon d40. Hängde massor med kompisar, hade så många olika, liksom både fjortisarna/de som tidigare var emo/de som började vilja va hipsters. (Töntig indelning men ni fattar, 2010 i ett nötskal ju.) 

En dålig sida hos dig själv:
För snäll. Skoja. 

Vilken är din favoritjulsång? 
Mistletoe. En stjerne skinner i natt (norska versionen alltså). 

Vilken var den senaste boken du läste?
"Läser" John Ajvides Rörelsen nu, dvs jag började läsa den i augusti men kurslitteratur och skola kom emellan. När jag är ledig över jul ska jag vältra mig i böcker. Längtar. 

Vilka är dina största guilty pleasures?
Har inga spärrar mellan guilty pleasure och annat längre haha. Kanske att jag älskar summer of 69 och några av bon jovis sk hits då..

Vad lyssnar du på precis just nu?
Melody Club

Gillar du ditt namn och vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Ja jag älskar, särskilt i skrift och när det uttalas mjukt så man hör att det är y. Hade inga andra namn, mina föräldrar tyckte de kunde känna bensäkert att det var en Maya o sen att det va helt självklart sekunden jag föddes. Vill säga att de är flummiga men kommer säkert bli likadan själv sen.

Vad ville du, som liten bli när du blev stor?
Författare

Om du bara fick äta en enda maträtt i resten av ditt liv, vad skulle det bli då?
Havregrynsgröt, men den måste kokas med mycket kanel och gärna kardemumma. 

Vilket djur hade varit din patronus?
Platypus, tänk näbbdjuret Perry utan hatt

Har du någon konstig hobby?
Vet väldigt mycket om typ Läckberg/Sköld, familjen Wahlgren, Parneviks och liknande till följd av mina instagramrundor. Har inte medvetet snöat in på det, älskar bara utförliga instagramrundor och bloggar. Älskar generellt att följa eller spana på offentliga föräldrar på instagram till en rätt orimlig grad.

Vad saknar du mest med Sverige?
Bor i Sverige nu ju, väldigt nöjd med det faktiskt

Allmänt | |
Upp