Fullmånefredag

I fredags vaknade jag exakt 8:30 av att Astrid boxade på min sovrumsdörr och undrade om jag var redo. Dagen innan hade vi kommit överrens om att gå på event och Astrid var så pepp att det bara var att rycka tag i närmsta tröja och bege sig ut. 


Vi mötte upp Maya och fick den allra sista goodiebagen (recension: helt okej). Efteråt kunde man få sig en frukostfralla, juice och valfri baristakaffe med namn som "Håkan Hellström" (??). Obs inte sponsrad tyckte bara det var kul och skriver gärna om det ändå :-) Vi stannade kvar och åt gratisgodis och pratade om jobbiga dejter tills en trollkarl började uppträda och det blev lite väl mycket spex.


[Bevismaterial: för mycket spex]

 
Efteråt kände vi att det var dags att utforska vad Malmö har att erbjuda i takterrassväg. 
 

Lättimponerade som vi är vad gäller utsikter stod vi här och skrek om våra favvolandmärken Turning Torso och Bron ett tag.
 

Vi var "höga på socker" dvs mental ålder mellanstadiet. 
 

Som sagt!
 

Efter det åkte jag till Lund och såg en film om globaliseringen och fiskindustrin, var lite "sliten" efter morgonens sockerfest men det var kul. Bjöd mina bänkgrannar på mer gratisgodis och diskuterade mitt favoritämne den här hösten: tro hopp och kärlek.
 

När jag kom hem blev jag bjuden på tacos, gjorde whiskey sours och bjöd in lite gött folk. Det var lite bråkig stämning, jag var arg för att folk ser ner på tjejer som skaffar barn och Astrid var arg för att en kille visade ett "läskigt hajklipp" mitt i en rolig youtuberunda. Sen klubbade vi för Axel Boman spelade på Babel men jag minglade tyvärr mest för hela Lund var där på gott och (mest) ont. Saker hände men kameran fick stanna hemma så jag bjuder istället på en gammal goding med lite uppdaterad malmö-feeling. Och det var den fredagen! Nu ska jag skriva vidare på en mer "akademisk" text.  Hej på er.

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Hallooooo uppdatera mer

Upp