fin de fucking semana

Vi har finbesök i västra hamnen. I fredags kom vagabonden Ellen till kastrup och vi var inte sena att ta en sup direkt ur flaskan och springa till bussen mot babel.
 
Där träffade vi Astrid som hade haft klassfest utklädd till pumpa. Peruken satt på och vi hängde gratistrosor från Joy runt halsen och dansade till skånsk hiphop. En underbar kväll.
 
Dagen därpå gjorde vi stan. Blåste bort, kollade konst på moderna muséet, gick på knausgårdvandring, tog en falafel, klarrt.

Samtidigt gjorde Astrid ica maxi.

Sedan blev det pysselverkstad. Jag hängde upp ballonger som tydligen såg ut som kondomer och råkade panga hälften. 

Pumpan fick sig en en makeover och blev uppgraderad vinbox. Gästerna jublade och snappade loss.

Maya hade släpat med discokulan.

Mången öl dracks, det diskuterades drömdeltagare i så mycket bättre (Mange Schmidt och Kapten Röd var högt på listan) och huruvida Astrid var utklädd till a) sexig skolflicka b) något annat c) inget alls (alternativ c var rätt). 
 
Ellen var skitsöt. Kvällens soundtrack var hennes studentspellista och vår pappas topp 20-lista. Alltså en hel del av underskattade låten "min sista snus".
 
Vid ett var det dags för squadet att dra upp i klubben. Det var svartklubb med ganska många killar i sjuka halloweenutklädnader (hit räknar jag killen i hängselbyxor som raggade på kompisar och många små tomtar). 
 
Det blev tyvärr vintertid under natten så jag kom tyvärr hem när det redan blivit ljust. Hade extremt trevligt iallafall, mycket dance battles, mycket tvångel, mycket imitationsdans av töntar. 
 
Alice tappade sin telefon men vi hittade den igen. Maria tappade sin mitt i en gata men den hittade jag också hel och fungerande ett halvt dygn senare. Halloweenmirakel va. 
 
Idag har vi mest degat, ätit korv med bröd och tre såser, kollat solnedgången med Sara som blev inringd till jobbet imorse den lilla gumman. Helgen får 10 av 10 pumpor om ni frågar mig.
 
Allmänt | |
Upp